Sistem Static Inverter Pada Kereta Rel Listrik HOLEC-BN
DOI:
https://doi.org/10.26874/jt.vol9no1.345Abstract
Static inverter (SIV) system in electric railcar Holec-BN with VVVF (variable voltage variable frequency) technology, change a nominal input voltage 1.500 VDC into output voltage 380 VAC, three phase, 50 Hz, and 110 VDC and 137 VDC. SIV serve voltage as a compressor system, ventilation, light lamps, drive/brake control, etc. Loads that SIV serve it can be stopped to operate in an emergency conditions. This helps a system or loads or system to maintain a working if one of SIV stopped and it is still operated if both SIV have fail. As mentioned above, Holec-BN electric railcar operate two units SIV on each trainset of electric railcar. A frequency of failure and damage of SIV in Holec-BN electric railcar classified a high. In order to reliability of this electric railcar can be maintained on reasonable level, there is need a improvement steps to prevent the failure and damage to continue. Higher reliability is need in order to avoidable the electric railcar also in high so that it have ability to meet a hope for public who use the service in order to obtain railway transportation with safe, secure, confortable, reliable, punctual, and so on.
References
Overview of the Existing Auxiliary Converters in Indonesian Railway Corporation, Taufik Hidayat, Iman Setiawan, Bandung, November 1999.
Technical Training Courses, Hogeschool Rotterdam & Omstreken Polytechnische Faculteit, Kenniscentrum, The Netherlands, May 1990.
Overview Kerusakan KRL Holec-BN, Divisi Elektronika Daya PT LEN Industri, Bandung, 1999.
Laporan Hasil Investigasi Keluhan Pelanggan KRL BN/Holec Tahun 1996 s/d 1998, PT Industri Kereta Api, Madiun, 12 Januari 1999
Problem KRL BN-Holec, PT Kereta Api Divisi Angkutan Perkotaan Jabodetabek, Jakarta, 16 Maret 2006.
Additional Files
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang menyerahkan artikel di Jurnal Teknik: Media Pengembangan dan Aplikasi Teknik untuk keperluan publikasi telah mengetahui bahwa Jurnal Teknik: Media Pengembangan dan Aplikasi Teknik memberikan akses terbuka terhadap konten untuk mendukung pertukaran informasi mengenai ilmu pengetahuan, sesuai dengan penerbitan daring yang berbasis Open Access Journal dan mengikuti Creative Commons Attribution 4.0 International License. Sehingga penulis setuju dengan ketentuan-ketentuan berikut:
1. Penulis memegang hak cipta dan memberikan hak publikasi pertama kepada pihak jurnal dengan pekerjaan secara bersamaan
di bawah Creative Commons Attribution 4.0 International License yang memungkinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan
dengan pengakuan kepengarangan karya dan publikasi pertama artikel tersebut di Jurnal Teknik: Media Pengembangan dan
Aplikasi Teknik.
2. Penulis dapat melakukan perjanjian tambahan untuk hak distribusi non-eksklusif artikel yang telah diterbitkan di jurnal ini
(misalnya, posting ke sebuah repositori institusi atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan mengakui bahwa
publikasi pertama dilakukan di Jurnal Teknik: Media Pengembangan dan Aplikasi Teknik.
3. Penulis diizinkan dan didorong untuk menyebarkan karya mereka secara daring (misalnya, dalam repositori institusi atau
laman web penulis) setelah artikel terbit (proses penerbitan artikel selesai). Hal ini terkait dengan imbas dari pertukaran
informasi yang produktif (Lihat Pengaruh Open Access).